Internet marketing: online strategije koje su neophodne svakom preduzetniku

Internet je radikalno promenio način na koji gradimo i unapređujemo naše poslovanje: zahvaljujući webu, danas svaki preduzetnik ima pristup širokom, gotovo neiscrpnom rasponu najraznovrsnijih marketinških resursa, i samim tim daleko više potencijala, više nego ikada ranije. Svi oni preduzetnici koji zanemaruju fantastične mogućnosti koje pruža digitalni marketing i uopšte ne koriste internet za reklamiranje svojih proizvoda i usluga, smatrajući to nepotrebnim troškovima, debelo greše.

Bez ikakve sumnje, online oglašavanje je danas najbolji način da privučemo potencijalne potrošače i da svoje proizvode i usluge plasiramo na globalnom tržištu. Postoje razliičiti oblici internet marketinga, a nekoliko marketinških strategija su neophodne ako želite da unapredite vaše poslovanje i razvijete vaš posao.

Koji su najbojli načini za internet marketing?

Ako se pitate zašto su vam potrebni potreban internet marketing i online strategije oglašavanja, lako ćete pronaći odgovor na to pitanje. Razmislite samo, da li je moguće izgraditi posao bez prisustva na internetu? Tehnički gledano da, moguće je, ali ako ne koristite onlajn oglašavanje, možete izgubiti ogroman potencijal koji vam internet pruža. Vaša konkurencija, koja koristi internet oglašavanje, će u samom startu biti daleko ispred vas.

Strategije internet marketinga su mnogobrojne, ali ovih 6 načina onlajn oglašavanja, čini se, stoje ispred drugih: Lično brendiranje, marketing sadržaja, SEO, društvene mreže,  E-mail marketing i Nativno oglašavanje.

Sve ove strategije imaju sledeće zajedničke osobine:

Očekivano

Ljudi očekuju da se vaši proizvodi nalaze online. Ako ih ne predstavite na internetu najšira potrošačka publika neće uopšte znati za vaše prisustvo na tržištu, a ako i znaju – teško da će vašu firmu uzimati za ozbiljno, pored toliko puno opcija koje se već nude na webu.

Pristupačno

Nijedna od ovih strategija nije teška ni komplikovana; jeste potrebno uložiti vremena i truda da bi ste ih savladali, ali jednom kada ih shvatite, moći ćete da ih koristite na razne načine.

Povoljno

Nećete vam trebati gomila novca za bilo koju od ovih strategija, i povoljen su čak i za vrlo niske početne investicije.

Vredno

Ove strategije nude visok potencijal za povraćaj uloženih sredstava, što znači da će se sav trud i novac koji ste uložili višestruko isplatiti.

Vremenski osetljivo

Što više vremena uložite u ove strategije, to će one postajati sve moćnije. Što pre počnete da ih koristite, veće su mogućnosti za potencijalnu zaradu na internetu.

Postoji još jedna ključna prednost koju ove strategije nude: sve one mogu da funkcionišu zajedno. Iako se mogu individualno koristiti, svaki od ovih tipova digitalnog marketinga se prepliće sa nekim drugim na izvestan način. Ako ih sve koristite, u što široj oblasti, shvatićete da one imaju neograničen potencijal.

Svi ovi faktori, pojedinačno ili u međusobnoj kombinaciji, jako su važni za vaše poslovanje. Možete ih upotrebiti na razne načine, a u daljem tekstu predstavićemo vam 6 online marketinških strategija koje pokazuju najbolje rezultate.

#1 Lično brendiranje

Svaki uspešan biznis postao je takav pre svega zahvaljujući uspešnim preduzetnicima koji ga vode. Lično brendiranje ima mnoge prednosti, i u brojnim situacijama ono se nalazi pre brediranja firme ili proizvoda. Ličnim brendiranjem pružićete klijentima mogućnost da vas upoznaju, da saznaju ko stoji iza određenih proizvoda. Na taj način, oni stiču poverenje u vas i vaše proizvode, veruju vam i samim tim veruju i da su roba i usluge koje im nudite kvalitetni.

Još jedna velika prednost ličnog brendiranja je u tome što vam se na taj način pruža mogućnost sticanja ličnih kontakata, upoznavanja i povezivanja sa drugim uspešnim preduzetnicima sa kojima možete sarađivati i sklapati partnerstva, pa čak i čitave marketinške mreže, gde ćete moći da date snažan lični pečat. Sve ovo je moguće, ali je važno da znate da će vam lično brendiranje oduzeti puno vremena i biće vam potrebno puno truda. U tom slučaju rezultati sigurno neće izostati.

#2 Optimizacija (SEO)

SEO je proces stvaranja vidljivog web sajta u pretraživačima, i njegov glavni cilj je da na vašoj web stranici dobijete više ljudi koji traže proizvode ili usluge koje nudite. Rangiranje sajta u pretraživaču zavisi na prvom mestu od tehničke strukture vašeg sajta i od vaše strategije za optimizaciju sadržaja.

Optimizacija je neizostavan deo kampanje koja ima za cilj da vaš sadržaj bude visoko u pretragama, a njegova velika prednost je u tome što ne traži puno ulaganja. Ukoliko redovno stvarate nove kvalitetne sadržaje na vašem sajtu, ali i u gostujućim postovima, koji će biti adekvatno indeksirani, posle izvesnog vremena vaš proizvod ili usluga naći će među prvim rezultatim pretrage i samim tim postaće dostupniji najširem krugu potencijalnih klijenata.

#3 Content marketing (marketing sadržaja)

Content marketing ima različite forme i u zavisnosti od toga kakvu ste marketinšku strategiju osmislii, zahvaljujući content marketingu moći čete da ostvarite različite ciljeve koji će vam pomoći da unapredite vaše poslovanje.

Marketing sadržaja možete primenjivati na različite načine. Na primer, možete da koristite tekstove i članke u formi blog postova, e-knjige, infografiku (koju publika posebno voli i ceni), e-mail obaveštenja, prijavljivanja, izveštaje i sl. Svi ovi oblici content marketinga imaju jedinstveni cilj – da privuku što više ulaznog saobraćaja na vašu web lokaciju i tako povećaju vidljivost na webu vašeg brenda, proizvoda, usluge.

Ako koristite sadržaj na taj način da on pruža neki oblik pomoći u rešavanju konkretnih problema čitalaca, onda ste na pravom putu da vaš marketing sadržaja bude uspešan. Vaša publika i potencijalni klijenti će očekivati od vas da im ponudite konkretne savete i rešenja, da imaju na vašem sajtu nešto što im može pomoći da reše određenu situaciju. Ako to uspete da im pružite, onda je uspeh zagarantovan.

#4 Email marketing

Email marketing ima izuzetan reklamni potencijal, a njegova glavna prednost je to što ne košta gotovo ništa da bi se sproveo u delo. Počnite da sakupljate pretplatnike iz vaše postojeće baze klijenata, pratilaca vašeg naloga sa društvenih mreža, posetilaca vašeg sajta, ali i iz raznih drugih izvora. Na ovaj način vam čak i najjednostavniji sadržaj može pomoći da podstaknete rast saobraćaja ka vašoj web lokaciji. Tako ćete dobiti mogućnost da svoj brend predstavite širokom krugu potencijalnih korisnika i da brend stalno držite na umu vaše publike.

#5 Marketing preko društvenih mreža

Marketing preko društvenih mreža, bilo da je u pitanju Facebook, Twiter ili bilo koja druga mreža, nije šema koja obećava da lako možete zaraditi, ali ukoliko ste u potrazi za ciljanom grupom korisnika, postoji značajan potencijal da steknete odgovarajuću publiku na društvenim medijima.  Kao i u drugim online marketinškim strategijama, i ovde će kvalitetan i relevantan  sadržaj biti glavni faktor koji privlači publiku.

#6 Nativno oglašavanje

Kao i većina prethodno opisanih strategija digitalnog marketinga, i nativno (prirodno) oglašavanje pruža različite mogućnosti za reklamiranje vašeg brenda.

Ovaj oblik internet marketinga se najčešće koristi preko sopstvenog sajta, postavljanjem nativnih reklama na njemu. Na vašem sajtu obrađujete teme koje su blisko povezane sa vašim proizvodima ili uslugama. Tako sadržaji na blogu ne izgledaju kao reklamni materijal, a njihov primarni cilj je pružanje korisnih informacija posetiocima sajta, dok reklama određenog proizvoda ili usluge dolazi kroz sam sadržaj, i usko je povezana sa samom tematikom određenog teksta. Tako ćete, na jedan potpuno prirodan i nenapadan način moći da svojim klijentima ponudite ono što prodajete, bez obzira na to o kojoj fazi prodajnog lanca je reč.

Takođe, nativni marketing možete koristiti i tako što ćete svoje reklame plasirati na mrežama za nativno oglašavanje, čija je ponuda danas velika. Preko ovakvih mreža možete postavljati oglase koji će biti plasirani na sajtovima na osnovu kriterijuma koje određujete sami. Ciljanu grupu pronalazite tako što određujete lokaciju, jezik, ključne reči, kategorije i sl. Na taj način vaši će se oglasi pojavljivati na relevantnim web stranicama, što povećava šanse da targetirana publika dospe do vašeg proizvoda ili usluge. Takve platforme postoje i kod nas, a jedan odličan primer je Nativemedia.rs.