Marketinški trik koji vam može pomoći pri stvaranju jakog brenda

Kreiranje brenda je dug i komplikovan proces, koji zahteva mnogo uloženog vremena i neiscrpne kreativnosti. Čak i ovakav pristup promociji sopstvenog proizvoda nije garancija za uspeh i dobre rezultate, i to ne zato što možda niste uložili dovoljno u ovu priču, već zato što uspeh zavisi od ciljne grupe kojoj se obraćate. Reakcija ljudi je gotovo presudna za rast nekog brenda, a na vama je “samo” da se izborite za prepoznatljiv identitet u moru drugih, možda i sličnih brendova.

Nikada nije bilo lakše pokrenuti sopstveni posao, plasirati ideju ili uložiti u dobar start up, nego u današnje vreme. Samim tim, nikada nije bilo teže doći do izražaja i ubediti ciljnu grupu da ste baš vi pravi izbor za njih. Evo korisnog marketinškog saveta za uspešno kreiranje brenda, koji može da vas izdvoji iz mase drugih imena.

Marketinska strategija

Odredite kojoj kategoriji pripada vaš brend

Odličan način za promociju bilo kog brenda su reklamni pokloni u vidu olovki, kačketa, blokova, kao i reklamni tekstil od pamuka sa istaknutim logom firme ili nekim specifičnim sloganom.

Međutim, pored ovih stavki treba obratiti pažnju i na dugoročnu marketinšku strategiju koja će vas izdvojiti iz mase. Naime,  postoji mnogo uspešnih brendova koji, bez obzira na svoju različitost, mogu da se podele u dve velike grupe. Prvu čine brendovi koji su usmereni prema proizvodu, a drugu brendovi koji su usmereni prema potrošačima. Naravno, bitno je uzeti u obzir oba segmenta čime god da se bavite, ali je za dobru marketinšku strategiju važno da utvrdite kojoj kategoriji pripadate, i da u skladu sa tim razvijate svoje pristup.

Nike – potrošači na prvom mestu

Nike je primer planetarno popularnog brenda koji je okrenut tačno definisanoj grupi potrošača. Nike proizvodi sportsku opremu i teži ka tome da sportistima pruži sve što je potrebno za bavljenje sportom, tako da bilo koji od njih može da dođe u jednu Nike prodavnicu i opremi se za trening, utakmicu ili rekreaciju od glave do pete.

Upravo zbog toga što je fokusiran na potrošače, Nike nastoji da širi svoj asortiman u skladu sa potrebama sportista, pa osim sportskih patika koje su bile prvi i jedini Nike-ov proizvod, ove prodavnice danas mogu da ponude znojnice, kačkete, dresove, šortseve, sportske torbe i mnoge druge stvari bez kojih sportisti ne mogu. Nike je ujedno brend koji se pominje na raznim marketinškim praksama i seminarima, kao primer uspešnog i efektnog marketinga koji uključuje i njegov slogan.  

Just do it  je postao sinonim za Nike u celom svetu, iako se sam slogan ne bavi nijednim njegovim proizvodom, već predstavlja poruku za potrošače – sportiste, koji se na ovaj način ohrabruju da budu brži, jači i bolji u sportu kojim se bave. Marketinška kampanja ovog brenda uvek uključuje sportiste, i nastoji da poboljša svoju ponudu kako bi sportistima ili rekreativcima pružila prijatno iskustvo u bavljenju sportom.

Cola Cola – proizvod za razne potrošače

Coca Cola je usmerena ka proizvodu, što znači da ceo pristup marketinšom predstavljanju svog proizvoda zasniva na zadovoljavanju jedne potrebe – žeđi. Prodajom Coca Cole, ovaj brend nastoji da zadovolji istu potrebu najrazličitijih potrošača, pa tako kreira više vrsta pogodnih za ljude različitih preferencija.

Coca Cola od dva litra je namenjena za porodičnu trpezu, dok je limenka dijetalne Coca Cole idealna za osobe u pokretu koje vode računa o kvalitetu namirnica koje unose u organizam, dok restorani brze hrane, bioskopi i slična mesta mogu da ponude Coca Colu iz fontana za svoje posetioce. Na taj način, Coca Cola je postala prisutna u svim segmnetima života različitih potrošača, pa je možete videti na porodičnim trpezama, ali i na poslovnim sastancima, u rukama prolaznika i svih onih koji žele da na vrlo prijatan način ugase svoju žeđ.

Verujemo da ćete lakše kreirati svoju marketinšku strategiju ukoliko utvrdite kojoj kategoriji pripada vaš brend, i šta je u fokusu vašeg poslovanja. U svakom slučaju, posvećenost potrošačima ne bi trebalo da se odvija na uštrb kvaliteta proizvoda i obrnuto, iako je vrlo korisno uzeti u obzir razlike u ovim pristupima i posvetiti se jednom koji će vam doneti uspeh.